مصاحبه آرشیو خبر ها
واکنش فابیو کاناوارو به اظهارات دلیخت در مورد او

واکنش فابیو کاناوارو به اظهارات دلیخت در مورد او

 

از روزی که ماتیاس دلیخت در کنفرانس خبری پیوستنش به یووه، فابیو کاناوارو را یکی از اصلی‌‎ترین الگوهای فوتبالی‌‎اش عنوان کرد همه در انتظار واکنش مدافع‌ تکرارنشدنی فوتبال ایتالیا بودند؛ ستاره‌ای که در دوران بازی‌اش سرپرستی خط دفاعی یووه را برای سه فصل بر عهده داشت. فابیو کاناوارو مدافع سابق یووه و آتزوری در گفتگو با آندره‌ا راماتزوتی خبرنگار روزنامه Corriere dello Sport در مورد یوونتوس، دلیخت، فوتبال ایتالیا و البته مهم‌ترین رقیب فصل بعد بیانکونری صحبت کرده است.

 

نظرتان در مورد صحبت‌های دلیخت در کنفرانس خبری حضورش در یوونتوس و اشاره به الهام گرفتن از مدافعان ایتالیا خصوصاً شما چیست؟

 

(خنده) دلخیت پسری با هوش است؛ او با اینکه 19 ساله است اما شخصیت بزرگ و با تجربه‌ای دارد. یووه با به خدمت گرفتن او سرمایه‌گذاری مهمی را برای خط دفاعی‌اش انجام داد. به نظر من انتقال دلیخت به بووه یکی از هوشمندانه‌ترین خریدهای فوتبال ایتالیا در تابستان امسال بوده است.

 

هدف اصلی یووه در آستانه آغاز فصل جدید چه باید باشد؟

 

هدف اصلی یوونتوس در فصل جدید نیز باید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باشد؛ با این حال نیاز است که در سایر رقابت‌ها نیز پیروزی‌های مدنظر به دست بیاید چراکه فتح اسکودتو و کوپا ایتالیا بهترین مقدمه برای فتح اروپا است. یوونتوس با رهبری آنیلی می‌تواند به رکورد کسب 10 اسکودتوی متوالی دست یابد.

 

بازگشت آنچلوتی، کونته و ساری به فوتبال ایتالیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

تغییراتی که در حال شکل‌گیری در فوتبال ایتالیا است امیدوارکننده و بیانگر یک پیام است؛ اینکه باشگاه‌های بزرگ در حال سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری نسبت به آنچه پیش‌تر انجام می‌دادند هستند.

 

اما حضور مربیان در باشگاه‌های جدیدشان حاشیه‌های فراوانی را نیز به همراه داشته است.

 

حضور مربیان بزرگ در کالچو بهترین خبر برای فوتبال کشور است. بازگرداندن کونته و ساری به رقابت‌های سری A بهترین هدیه به جنبش دوباره برخاسته فوتبال ایتالیا است. بحث‌های حاشیه‌ای در مورد خیانت به باشگاه سابق (ناپولی و یووه) را فراموش کنیم؛ ما در مورد فوتبال حرفه‌ای امروز صحبت می‌کنیم و پرداختن به این موضوعات پیش‌پا افتاده بی‌فایده است. هر مربی این حق را دارد که به هر تیمی که دوست دارد برود. با مدیریت آنچلوتی و کونته فاصله پارتنوپی و نراتزوری با یووه کمتر از همیشه خواهد شد هرچند بیانکونری نیز با ساری در صورت جفت و جور شدن می‌تواند دست‌نیافتنی‌تر از همیشه شود.

 

به جز یوونتوس، کدام یک از باشگاه‌های ایتالیایی را در بازپس‌گیری تخت قهرمانی از بیانکونری توانمند می‌بینید؟

 

اجازه بدهید بگویم ناپولی. یک مربی خوب، مربی‌ای است که بتواند مدیریت باشگاه را به خریدهای خوب متقاعد کند؛ بازیکنان با کیفیت ابزارهای یک مربی برای مبارزه با سایر تیم‌ها است. ناپولی با آنچلوتی دقیق و با حوصله مشغول جذب بازیکنان مورد نیازش است. آنها چند سال است که در صدد پایان دادن به سلطه یوونتوس در فوتبال ایتالیا هستند. هرچند ناپولی با میلیک و مرتنس به خوبی در بخش هجومی مجهز است اما معتقدم نیاز به یک مهاجم دیگر دارد. در سوی دیگر خرید مانولاس نیز یک امتیاز مهم به کیفیت خط دفاعی آنها خواهد افزود. افزوده شدن بازیکنانی از این دست بی‌شک پر کردن شکاف میان آنها و یووه را آسان‌تر خواهد کرد؛ بازیکنای شبیه مائورو ایکاردی! او یک مهاجم قدرتمند است که به راحتی می‌تواند در هر فصل 20 گل برای باشگاهش به ثمر برساند. در میلان هواداران فقط در روزی که تیم‌شان بازی دارند به فوتبال می‌اندیشند و در سایر روزها سرگرم کارهای روزمره‌شان هستند در حالیکه در ناپل طرفداران هر روز با فوتبال زندگی می‌کنند و بازیکنان تیم محبوب‌شان اسطوره‌های‌ زندگی‌شان به حساب می‌آیند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: